tisdag 14 januari 2014

Nya hemmet i cyberrymden.



Det känns lite knepigt att byta bo. Det tar lite tid att boa in sig på ett nytt ställe och jag är ännu inte riktigt hemtam här. Dessutom är det så länge sedan jag bloggade att jag har glömt en hel del av hur man bär sig åt rent praktiskt.
Men man är väl inte obildbar, jag har ju kunnat tidigare så den saken oroar jag mig inte nämnvärt för.
Fast om sanningen ska fram så har hjärnsläppet börjat bli allt tydligare.Det är inte bara åldern men det ska jag inte orda om mer idag. 
Edet-3
Livet traskar på i sin vanliga makliga takt här på min ö.Jag är fortsatt sjukskriven tror jag. Det är nämligen slut på mina dagar med rätt att vara sjuk, igen. För vilken gång i ordningen vet jag inte helt säkert men jag tror det är nr 4.
En kort sammanfattning för den som är intresserad. Efter att ha gått upp till 50% arbete satt jag åter klistrad i väggen tidigt i våras. Efter många turer fram och tillbaka mellan FK och AF är jag nu 100% sjukskriven men eftersom mina dagar är slut (från 14-01-02) så vet jag inte riktigt vad som kommer att hända framöver. Tidigare har man blivit inskriven på arbetsförmedlingen i minst 86 dagar för att sedan kunna börja på en ny kula hos försäkringskassan. Nu kan man ansöka om att få vara fortsatt sjukskriven om man är allvarligt sjuk som det står i blanketten.
Man sjukskriver inte någon som inte är allvarligt sjuk, sa min doktor.
Det är sant tycker jag och har alltså ansökt om detta. Jag väntar på besked. Fjärilarna i magen är ganska livliga!
2-flygande-tranor
För övrigt är jag nästan utan styrfart men det gör inget för jag ska ingenstans så där i brådrasket!
Be careful out there!
KraM

1 kommentar:

  1. Denna karusell du har hamnat är inte mänsklig. Finns inte ord för hur sjuka behandlas. Men lova att kämpa vidare nu. Snart hoppas vi att dom tänker om för hur ditt liv ska vara. Jag undrar vart livskvalitén tog vägen här. Det ska man ju ha säljer dom.
    Förstår att fjärilarna flaxar. Hoppas snart på förändring till det bättre.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera